04.30

Tredje dagen nu som väckaren ringt halv 5, tungt. Dom verkar ha det jättestressigt på manpower för tydligen så är det kris på nästan alla områden. Folk är sjuka hit och dit eller vill vara lite lediga nu när det nalkas juletid. Så i måndags fick jag ändrat tre gånger vars jag skulle. Senaste ändringen skedde halv 11 på kvällen. Då var det bara att ta sig i kragen, bita sig själv i läppen och inte ha allt för panik över att mobilväckaren står på 04.30. Mitt humör går lite som det vill när jag är för trött och när jag då inte fått i mig nog mat så mår mitt psyke inte alls som det ska (förlåt kära sambosar♥) Jag snubblade omkring hela dan igår, varav jag ramlade en gång.... i en trappa...... så nu har jag världens plåmärke på ena skinkan för den som vill veta...... aj.. 

Igår var det också min och Thereses tur att stå för halv 8 hos mig! Den kvällen var verkligen verkligen behövlig! Jag hade jättekul!


Thereses fina dukning! Kolla in pappersfigurerna! Jag blev typ tårögd flera gånger under tiden vi höll på att förbereda för att det var så fint♥



Vi glömde bort att ta kort på förrätten meen ni får en lite sneakpeak där på bilden till vänster. Avocadosoppa som faktiskt vart över förväntan... vi hade inte alls så höga förhoppningar på den ett tag, när jag råkade paja min mixer och koriandern(bladkrydda) smakade badhus...




Efterrätten♥ var♥ gudomlig♥ cheesecake kladdkaka toppad med jordgubbar.


Var och en av gästerna fick en lapp under tallriken som dom skulle följa under middagen. Jag och Therese höll på att DöööÖÖööö där ett tag!! Så fruktansvärt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0