Projekt mässan idag

Det gick bra. Tog några bilder men kameran är hos Danni........... och jag är för lat för att hämta den.


På tal om ingenting, så var det så kul när jag städade idag (eh konstig mening!?) Iallafall då är jag höll på att sopa ihop allt skräp så kommer det en tant ut från en av lägenheterna i närheten. Vi hälsar och hon börjar med pyttesmå och försiktiga steg röra sig mot mig med en kasse framsträckt i min riktning. Sen mummlar hon något om att slänga, jag förstod aldrig riktigt vad hon sa, så jag frågade vad det var i kassen. Det var vanliga hushållssopor. Jamen dom kan jag ta, samtidigt som jag tar kassen och slänger den i sopsäcken i min vagn. Sen blir det tyst. 

Tanten står där och ser besvärad ut. jag fortsätter sopa och mina tankegångar börjar gå i stil med, oj skulle inte dedär slängas? eller vad är det som är fel? det kanske inte ens var det hon ville!?? NEJ VAD HAR JAG GJORT!?!??

Tillslut börjar hon röra sig sakta mot bordet i allrummet just bredvid, hon tar tag i blommkrukan som står där och sträcker den mot mig och vill att jag ska få den som tack. Hon hade alltså stått där och haft en liten inre strid med sig själv. MÅSTE. GÖRA. NÅGOT. I. GENGÄLD!! Lixom som tack för att jag slängde hennes sopor i min påse så hon slapp gå ner till källaren♥

Det vad sött

Det var ju inte direkt världens insats från min sida men ändå betydde det så otroligt mycket för henne! Hon vart så lycklig!


Just sånt här handlar mitt och Dannis projektarbete om, vi vill uppmuntra att göra saker för andra som kanske inte för dig är så speciellt men den du gör det för kan det betyda mycket!


Sen är det ju alltid kul när den man gör det för visar uppskattning. Här om dagen hjälpte jag en tjej... dam... kvinna? med att få ner hennes barnvagn från bussen, nog för att det var hon som frågade mig om hjälp men iallafall. Det jag fick som tack var ungefär en sur min och ett mummel. Inte för att det spelade så stor roll men man blir ju kanske inte direkt uppmuntrad till att hjälpa till i framtiden..... när det man får tillbaks är en sur min!? jaha!? ville hon inte ha hjälp iallafall!?!? jagfattarinte?!

Nej, nog om detta! Nu ska jag börja med min projektrapport... eller kanske rita........... jag vill rita....... *dreggel* NEEJ.får.inte.rita.måste.göra.projektrapporten.


hehe oj... lång text... heheehhe jag gissar på att det är ungefär tre stycken som orkar läsa allt, har jag rätt!?



Kommentarer
Postat av: hills

JAg läste :D:D och gillade det :D

2011-03-31 @ 21:30:03
Postat av: lina

NAW!!

2011-03-31 @ 22:11:09
URL: http://linaastrom.blogg.se/
Postat av: sandra

jag läser alltid magdapagda!

och är inte förvånad över sötnötputtenutt tanten<3

2011-03-31 @ 22:17:15
URL: http://sandraronnblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0