SOOL! och VÄÄRMEE!

Sitter på balkongen och solar för fulla muggar! Fy så skönt! Vi (jag och min lillasyster) sitter också och lyssnar på radio, P3 såklart. I programmet institutet pratade de om ganska så intressanta saker. Bland annat så frågade de en kille som jobbar som stuntman hur han gör för att inte vara rädd när han gör sina stunts. Svaret de fick var. Don´t worry the children, med det menar han hur föräldrar som är ute på bilsemester med sina barn ler åt dem i baksätet och säger att de vet precis var de är även fast det är helt lost för att inte oroa barnen. Samtidigt som du själv känner att, okej det här kommer att gå bra.

För hjärnan känner ingen skillnad på ett leende som går från hjärnan till munnen eller ett fake- leende som går från munnen till hjärnan. Så varje gång han gör något livsfarligt som att hoppa ut från ett flygplan utan fallskärm eller liknande så ler han, just innan och känner på så sätt ingen rädsla för hjärnan tror att du är lycklig.

Skitfränt! Att man kan lura sig själv på ett sånt sätt även fast du vet att du lurar dig själv när du gör det. Nu ska jag fortsätta sola och kanske läsa några sidor ur sagan om ringen (never ending bok) eller skissa lite på Apelsin i Bikini.



Första bilden på länge nu som jag redigerat, Ökat kontrasten och färgkorrigerat litegrann. Jag sitter vid pappas dator som har photoshop (och alla andra program hehe) för jag har inte orkar fixa det på min dator än. Lat. Ja.

Kommentarer
Postat av: Pia

jag fattar noll... hehehehe

2011-06-19 @ 18:25:07
URL: http://pias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0