Teckna

Jag har fått världens inspiration att börja teckna, så det är vad jag har gjort nu ikväll + random fotat lite. Så fruktansvärt kul! Jag hade glömt hur roligt det är! Helt otroligt...sjukt.. varför ritar jag inte oftare? Jag vet inte!? Bilden jag håller på med nu är faktiskt en riktig person, inte bara nåt som är taget från ingenstans. Ett plus i kanten för den som kan gissa vem! Eller okej, det kanske är svårt.. hon har ju solbrillor på sig. Iallafall. 

Många bloggar som visar upp sina teckningar brukar ha work in progress och jag tycker det är otroligt roligt att se hur det går frammåt. Så jag tänkte pröva det. Kom tyvärr inte på det föränn en bit in i teckningen så ni får inte se grovskissen muahaha

Jag försöker mig också på riktig skuggning, inte bara småskuggning som jag gjort förr utan riktigt avancerat över hela bilden från topp till tå, hela skalan så att säga. Det tar lång tid men det är värt det. Jag gruvar mig däremot till håret.. Det kommer att ta evigheter. Tillsist som ni kanske kan se utifrån bilderna jag lagt upp så jobbar jag i lager. Okej, det kanske inte alls syntes, haha, men det gör jag iallafall till skillnad som många andra. Alla har sitt eget sätt.


1#


2# (med blixt)

(utan blixt)




Kommentarer
Postat av: Madde

SNygga teckningar :) vilken penna är det du använder för att göra det svarta i bilden? :)

2011-10-13 @ 15:26:23
URL: http://lardigtecknaportratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0