hahahaha min hemtenta spårar ur

Jag är konstig men när jag väl kommit igång är de fruktansvärt kul att skriva. Jag hade otroligt svårt att börja med den sista frågan, visste som inte hur ja skulle skriva, vad ja skulle skriva eller hur jag skulle formulera mig. Har funderat och spekulerat typ hela dagen över den. Undra om man ska skriva egna åsikter, jag gör de nu. hahaha

frågan:
Många länder i världen är mångreligiösa och mångkulturella, så även i Sverige. Här är det dock ett relativt nytt begrepp. En del tycker att begreppet mångkultur kan betyda nya möjligheter och samförstånd medan andra anser att mångkultur medför problem och konflikter.
  • Vad tycker du talar för den ena respektive den andra inställningen?

  • Hur ska det mångkulturella Sverige utvecklas till en mötesplats präglad av respekt, öppenhet och förståelse istället för fördomsfullhet, segregation (uppdelning) och rädsla? Försök dra paralleller till sådant du lärt dig under momentets gång.

hahaha ja gillar den

Kommentarer
Postat av: sandrarero

(y)

2010-10-24 @ 20:01:36
URL: http://sandraronnblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0