usch typografi
Jag hatar läxa! vi har typografiprov imorgon, gissa vem som kommer få IG- ? usch de kommer verkligen inte gå bra de känner jag på mej. Det är bara en massa saker man måste nöta nöta, som tillexempel alla domdär teckensnittsfamiljerna som är omöjliga att lära sej alla.
Diagonalantikva:
kännetecken, Relativt liten kontrast mellan grundstreck och hårstreck. Seriffernas anslutning till staplarna är avrundad, överstaplarnas seriffer  i gemenerna är snedställda. Tvärstrecket på gemena är i den vetikanska varianten diagonalt.... ja ok..
+ tio till teckensnittsfamiljer ska vi kunna, de roliga är att alla är ungefär likadana, hur i friden ska ja kunna hålla koll på skillnaden? :( Hate it. aja de brukar lösa sig, har inte fått IG på ett prov hitills så de kommer nog att ordna sig. se de från den ljusa sidan imorgon är ju allt över :) hihi. Nej nu ska jag sluta sitta och klaga, måste plugga mera. Fast först ska jag springa ner och göra mej en lite kopp kaffe <3

Kommentarer
Postat av: saandra

jag fattade ingenting..

2009-02-04 @ 19:42:39
URL: http://sandraronnblom.blogg.se/
Postat av: Puff

fräsch geisha due

2009-02-04 @ 21:12:31
Postat av: puff

goosh megda din text gigant!

2009-02-07 @ 18:07:32
URL: http://hiillevii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0